نحوه نصب جرثقیل تاور کرین

نحوه نصب تاور کرین

از جمله خدمات اصلی شرکت جرثقیل مهندس حضرتی ، اجاره دادن جرثقیل برجی یا همان تاور کرین (Tower Crane) است.

تاور کرین

تاور کرین

مرحله اول نصب تاور کرین

نصب همه تاورکرین ها ابتدا از پایه جرثقیل شروع می شود . نصب پایه این جرثقیل ها روش های مختلفی دارد که روش تثبیت ( Abchor Base ) یکی از روش های مدرن و روز دنیا نام دارد . از این روش برای تاورکرین های ثابت استفاده می کنند و روش های دیگر نصب بر روی کالسکه یا نصب بر روی ریل متحرک است .

مرحله دوم نصب تاور کرین

معمولا ارتفاع تاورکرین ها توسط سکشن به بالای بدنه اصلی ارتقا پیدا میکند . برای افزایش ارتفاع جرثقیل، سکشن اصلی به پایه فولادی جرثقیل به وسیله پیچ ها و با کمک جرثقیل متحرک انجام می شود. چون این سکشن اصلی پایه
ای ترین سکشن سازه است لذا نسبت به سایر سکشن های افزایش ارتفاع قوی تر و بزرگ تر است. در نصب این پایه تثبیت از ۱۶ بولت فولادی استفاده می شود که این بولت ها به تحمل گشتاوری حدود ۴۳۰۰ پوند بر فوت کمک
می کنند.

مرحله سوم نصب تاور کرین

بعد از نصب سکشن پایه نوبت به نصب سکشن های بعدی برای افزایش ارتفاع می رسد. این مرحله تا جایی ادامه پیدا می کند که به ارتفاع مدنظر تاورکرین برسید .

مرحله چهارم نصب تاور کرین

پس از نصب آخرین سکشن ارتفاع و رسیدن به ارتفاع موردنظر، قطعه زیر گردان و گردان جرثقیل نصب می شود. قطعه گردان سنگین ترین قطعه تاور کرین است و به دلیل ‌سنگینی زیاد و برای کاهش میزان فشار بلند کردن و نصب آن به صورت دو قطعه مجزا و توسط جرثقیل متحرک نصب می شود .

مرحله پنجم نصب تاور کرین

بعد از نصب قطعه گردان نوبت به اضافه کردن قطعه ای به نام کله قندی می سرد. این قطعه با کمک چهار پین به قطعه گردان متصل می شود .

قطعه دیگری که در این مرحله به گردان وصل می شود کنفلش است . بعد از نصب کنفلش ، جرثقیل متحرک آن را بالا می برد تا کابل ها یا بازوهای مهار به وسیله پین به کله قندی تاورکرین متصل شوند تا امنیت تاور کرین تامین شود. سپس می توان وزنه های بتنی را روی آن نصب کرد .

مرحله ششم نصب تاور کرین 

قطعه بعدی که به تاور کرین وصل می شود فلش یا همان بازوی کار ( working Jib) است. این قطعه چهار قسمتی بر روی گردان تاورکرین نصب می شود و سپس با کابل های مهار به کله قندی وصل می شوند‌ .

مرحله هفتم نصب تاور کرین

این مرحله آخرین مرحله نصب و مونتاژ تاور کرین است که در آن قطعه شاریوت ( trolley) بر روی تاورکرین نصب می شود و بعد از آن وزنه های کنفلش اضافه می شوند. برای راه اندازی و پیاده سازی تاورکرین از بکسل های شاریوت و قلاب استفاده می شود .
پس از نصب و تنظیم آنها ، در مرحله آخر تابلوی برق تاورکرین راه اندازی می شود. تابلو یا اینورتر دستگاهی است که با تبدیل جریان مستقیم AC دریافتی به جریان متناوب DC ، قطعه اصلی و منبع انرژی تاورکرین یعنی الکترو موتور را تغذیه می کند.

اینورتور به طور هوشمند میزان بار وارده به موتور تاورکرین را تشخیص داد و متناسب با همان بار به موتور جریان برق می رساند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.